• Show this post
    Jag har alltid föraktat mammornas livsstil då dom är mammalediga. Mjukisbyxor, för stor och matfläckig t-tröja, risigt hår. Det är t.o.m. så att man kan känna hur illa dom luktar också...

Nu är jag pappaledig - förra gången gick det riktigt bra. Tobias var en ängel, det var en skön tid.

Nu är jag hemma med Mattias och läget är tvärtom. Två barn att klä på tar inte dubbelt så lång tid. Tredubbla det!
    Morgonrutinen är tajt och för lång. Oftast kommer vi till dagis 10-20 min "sent" vilket inte gör nånting men ändå.

Men det var inte det jag skulle säga...

Jag har varje dag utom vid några få tillfällen sedan typ Augusti haft på mej mjukisbyxor eftersom dom är enklast att ta på/av. Jag duschar mindre, istället för varje dag så blir det på morgonen och nästa gång dagen efter på kvällen och sedan två dagar senare på morgonen, dvs 1 1/2 dygnscykler istället för 24 timmars. Ibland men jättesällan händer det att jag inte duschar på nästan 3 dygn!!! Skrevdoften då är... inte särskillt mysig...
    Under armarna kan man ha deo men i skrevet...? ;)

Jag har på mej skitiga t-shirts eftersom dom ändå kommer att bli skitiga under dagen.
    I morse satte jag på mej gårdagens t-tröja. Jag tänkte att jag duschar när Mattias sover middag. När han somnat upptäcker jag att över badkaret hänger en massa tvätt sen igår som jag inte orkar sortera upp så jag hoppar över duschningen. Här sitter jag nu med min skitiga t-tröja...

Det ska bli skönt att börja jobba igen eftersom jag då duschar varje morgon före jobbet. Det ska bli så skönt att spruta på sej EdT igen och lukta GOTT!!!

Förlåt alla mammor jag tittat snett på i alla år och snackat bakom ryggen på, nu förstår jag er!!! :)))

• Show this post
    Känner igen det där:-)

När man är hemma och vadar omkring i nerbajsade blöjor, matrester, spyor och annat mums finns det ingen anledning att dra på sig armanikostymen. Jag tror inte barnet/barnen tycker det är så äckligt att man inte duschar varje dag. Annat kan det nog vara med fruns/sambons invändningar ibland.

• Show this post
    Men hon har ju redan "luktat" när hon var ledig så hon märker inget. ;)

You must be logged in to post.