• Show this post
    En kort presentation för att klargöra familjeförhållandena skadar inte.

Jag är 34 år och är gift med Marika (sedan...nu ska vi se.... 2,5 år). Vi har tre barn. Erik 1 år, Edvin 3 år och Coline 9 år. Coline är min frus barn sedan tidigare så jag agerar bonuspappa i det här fallet :-) Coline bor hos oss varannan vecka så man kan säga att vi statistiskt sett har 2,5 barn.

Jag har fått fördelen av att tjuvträna som pappa innan vi skaffade barn. Jag tror det varit mycket positivt eftersom jag direkt fick komma in i rutinerna med barn d.v.s. hämta-lämna på dagis och andra vardagsrutiner, förvisso endast varannan vecka men det har ändå lagt en god erfarenhetsgrund innan vi skaffade gemensamma barn.

När det gäller pappaledighet tog jag ut på tok för lite med Edvin: bara 2,5 månader. Marika skadade handen när Edvin var ca 5 månader och kunde därför inte lyfta eller byta blöja på honom. Jag fick därför vara hemma oplanerat under en månad innan handen hade läkt. Dessvärre var jag korkad nog att inte släppa jobbet utan jobbade halvtid hemmifrån under den tiden. Det visade sig bli en jobbig månad :-( Barnen skriker och är hungriga/behöver byta blöjor samtidigt som jag måste börja laga maten, samtidigt som jag desperat försöker jobba färdig p.g.a. deadline, samtidigt ringer telefonen och någon ilsket undrar varför inte rapporten är färdig. Lärdom: Förök inte ha barn på full tid samtidigt som du jobbar full tid. när sedan min 2-månaders period med förläldraledighet kom, hade jag lyckats släppa det mesta jobbet (det var ju trots altl under sommaren) och jobbade endast lite. Jag hade egentligen velat vara hemma längre med Edvin men eftersom vi fick en dagisplats var det svårt att behöva tacka nej till den och tro att man skulle få plats igen efter ytterligare en tid.

Med Erik har jag nyligen varit hemma hela 4 månader. Jag hade egentligen velat vara hemma längre men jag började ett nytt jobb ganska nyligen och kunde därför inte ta så mycket längre föräldraledighet.

• Show this post
    Tobias fyllde 4 häromdagen och Mattias fyllde 1 i somras.

Jag har redan avslöjat för mycket om mej och min familj på nätet, men det är svårt att utesluta information eftersom den som läser det kanske inte förstår annars.
    Jag ger lite info här och lite där. Mitt namn blev lite motvilligt offentligt först efter kanske 2 år på Discogs, däremot svarar jag mejl från oggers med mitt riktiga namn.

Mitt och barnens namn vet ni redan, i vilken kommun jag bor och hur gammal jag är. Carola, min sambo, nämner jag nästan aldrig eftersom hon inte har samma intressen som jag har, alltså skivor och allt kring Discogs.

Jag avslöjar inte mycket om mina arbetsplatser, kanske kan jag nämna en krog jag spelat på nån gång men njäe...
    Det är inte för att jag "skäms" eller så men rätt vad det är så dyker det upp en 17-åring på jobbet med ett vapen som anser sej ha blivit felbehandlad av mej i en pending. ;)

I min profil ligger det bilder på mej och Tobias men det är "bra" bilder som någon iofs ändå kan göra något dumt med...

Jag har varit hemma sedan midsommar och kommer att vara pappaledig till mitten av December.

You must be logged in to post.