• Show this post
    Tobias blir 4 nu och han fäller kommentarer som man bara garvar åt, som imorse:

Jag tittar ut genom fönstret och dimman ligger tät; "Oj, vilken dimma det är"

Han svarar: "Nej pappa, det är damm!"

• Show this post
    Klockrent! :)

• Show this post
    Det dröjer inte länge innan de säger: "Guuuud farsan, du är så pinsam."

• Show this post
    Tobias har i veckorna börjat bolla med ord och fraser. Han fyllde precis 4 och nu är det mycket konstiga ideér och skämt som ploppar upp.
    Han kan säga typ "Mamma sitter på stolen" och sedan flippa ur och säga typ "Mamma sitter i skogen, mamma sitter på stolpen, mamma sitter på trädet" etc. Det är i sej inte "vuxenroligt" men plötsligt kommer en grej...

Tobias lärde sej sätta på bilbältet häromdagen och idag när vi skulle åka iväg sa jag:
    "Sätt på dej bältet Tobias!" varpå ha sa:
    "Sätt dej inte på bältet pappa - visst är jag rolig pappa" och så flabbade han.
    Fast jag var lite irriterad log jag. "Visst är jag rolig pappa, visst är jag rolig pappa."
    "Jaaa, du är jätteroligt gubben."

Han fäller en massa bra kommentarer men man kommer inte ihåg dom. Men det är så jäkla kul... :)))

• Show this post
    Apropå:
    Vinylmania-c
    flippa ur och säga typ "Mamma sitter i skogen, mamma sitter på stolpen, mamma sitter på trädet" etc. Det är i sej inte "vuxenroligt"

Det är iofs mognare än 990 av 1000 poster i en viss tråd. ;)

• Show this post
    Carola satt framför datorn och maten stod på bordet. Jag ropade på henne ett par gånger men hon kom inte.
    Vi andra satt oss vid matbordet och Tobias sa:
    "Kanske mamma inte vill växa mer?" :)

• Show this post
    Skitbra! :)

You must be logged in to post.