• Show this post
    Här kommer Zyron snart att posta ett långt inlägg :-)

• Show this post
    Ett långt inlägg. ;)

• Show this post
    Go-Go Zyron!
    Go-Go Zyron!
    Go-Go Zyron!
    Go-Go Zyron!

• Show this post
    Bra början. Nu väntar vi bara på resten...

• Show this post
    Det gäller bara att vara envis & inte ge sej.

I natt sov Melvin HELA NATTEN utan att vakna, vi skriver historia nu.

• Show this post
    Från att förut blivit mer eller mindre panikslagen om man la ner honom i sängen innan han somnat blir han nu överförtjust över att lägga sej i sängen på kvällarna. Där snurrar han omkring 5-10 minuter innan han tillslut lägger sej tillrätta & somnar.
    Otroliga framsteg. Känns underbart.

• Falcque edited over 19 years ago
    Grattis! Jag vet hur det känns :-)

Erik (15 månader) kan fortfarande inte somna själv utan nappflaska. Trots att han ätit bra till middag krävs det ibland två nappflaskor innan han somnar. Ibland somnar han ätandes och ibland hinnar han lägga ifrån sig den urdruckna flaskan innan han somnar. Jag tror det kommer att bli svårt att bryta den vanan.

• Vinylmania-c edited over 19 years ago
    Ja, dessa stackars små barn man inte förstår sej på. Man blir arg på honom för att han inte somnar och sen visar det sej att han har bajsat i blöjan! Då blir man svag.
    Fast det var inte det det handlade om för dej Johan. ;)

Men fan vad skönt! Jag vet vilka problem du haft, och jag har haft liknande men inte lika länge! ca 6 månader tror jag.
    Jag gick ut med Tobias mitt i natten för att han skulle somna, hade jag otur så vaknade han när jag lyfte över honom i sängen... :-/
    Men så plötsligt, jag minns inte vad vi gjorde, så sov han hela nätterna... :)

Nu är Mattias skitjobbig. Han kan vakna mitt i natten eller på tuppluren på dagen och ställa sej på knä för att kika om någon ligger i stora sängen. Om det gör det somnar han om, annars börjar han gapa.
    Lika när han ska somna, dag som natt, han ligger där och har Nästan somnat in men ska fan i mej resa sej upp och kika - hur trött han än är. ;)
    Man blir så trött. För har man lämnat rummet sätter han igång! :( Haha, ganska roligt när man ser det så här - skrivet, och lyssnar på Yesterday - Beatles. ,)

• Falcque edited over 19 years ago
    Vinylmania-c
    Om det gör det somnar han om, annars börjar han gapa.
    Lika när han ska somna, dag som natt,

Frågan är: hur gör du då för att han ska somna om? Vilka knep och trix?
    Erik (15 mån) har de sista veckorna, d.v.s. när han började på dagis, börjat vakna ibland på nätterna. Tidigare när han var mindre brukade vi turas om att vagga honom till sömns i sängen. (Sängen har små pluppar på benen som gör att den går att vagga). Sedan han åter börjat vakna på nätterna har vi helt enkelt fallit till föga och helt enkelt bara ger honom en nappflaska. Det innebär att han ganska snabbt somnar om, men också att vi börjar ge honom mat på nätterna :-/

Det är vid dessa tillfällen jag tar en sväng förbi datorn. Bara så du vet Mika ;-)

• Vinylmania-c edited over 19 years ago
    Hahaha!
    Falcque
    Det är vid dessa tillfällen jag tar en sväng förbi datorn

Den var bra. =OD

Ja, nappflaskan kan räcka ibland men inte alltid, då menar jag under förkvällen eller dagsvilan.
    Gungfötter tänkte vi ett tag på men nu börjar det bli sent, han är ju ett år nu...

När han vaknar på natten KAN han lyda oss när vi säger "lägg dej" men jag sitter gärna uppe på nätterna och missar ibland att han vaknar och nästa dag är Carola sur på mej för att jag inte tar natten som vi kommit överens om... ;)

Två dagar i rad nu har han sovit 3 timmar under middagsvilan. Jag skulle göra en massa saker på dan idag och vanan trogen låg jag där och lät honom somna in och förväntade mej att han skulle vakna snart och kolla mej.
    Så jag slappnade av och vilade lite också. Det blev 3 timmar!!! TRE!
    Jag är glad för hans 3 timmar men irriterad för att jag också sov hela tiden. ;)

You must be logged in to post.