-
Show this post
Kan ik nu niet meer rekenen of doe ik heel slechte deals ?
Ik verkoop een plaat van 9,99 euro aan een Amerikaan.
Ik krijg 26,39 euro van Paypal (met alle kosten zoals discogs en paypal er van af)
Ik betaal zelf 25 euro aan verzending en 1 euro voor het pakje,
dus ik heb slechts 39 cent over van mijn orrspronkelijke 9,99 euro plaat, juist ?
Toch klagen Amerikanen nu al dat mijn verzendingskosten te hoog zijn,
ik denk dat ik alle landen buiten Europa maar gewoon ga schrappen dan,
want als ik nog meer verzendingskosten vraag verkoop ik zeker niks meer. -
Show this post
Ja, de combinatie van dure verzendkosten en Paypal en Discogs fees op het totale bedrag maakt het praktisch onmogelijk om nog internationaal te verzenden. Met welke koerier heb je het pakket verzonden? Ik zie dat het bij Bpost 21,80 zou kosten, maar dan zonder tracking. -
Show this post
Ja, de combinatie van dure verzendkosten en Paypal en Discogs fees op het totale bedrag maakt het praktisch onmogelijk om nog internationaal te verzenden. Met welke koerier heb je het pakket verzonden? Ik zie dat het bij Bpost 21,80 zou kosten, maar dan zonder tracking. -
Show this post
Bereken anders of stop met verkopen, zoals zoveel andere gebruikers de afgelopen jaren hebben gedaan -
Show this post
topstudios
Ja, de combinatie van dure verzendkosten en Paypal en Discogs fees op het totale bedrag maakt het praktisch onmogelijk om nog internationaal te verzenden. Met welke koerier heb je het pakket verzonden? Ik zie dat het bij Bpost 21,80 zou kosten, maar dan zonder tracking.
BPost. Ik heb postzegels geplakt omdat ik nog een hele verzameling heb die weg moet, en daar de aantekentaks bij, want als je niet aangetekend verzendt ben je af en toe alles kwijt aan kopers die "beweren" het pak niet aangekregen te hebben. Dus ik zit bijna aan 26 euro geloof ik. Online zou een standaardpakje naar USA 53,20 euro kosten tot 2kg, en als ik die prijs zou hanteren gaat echt niemand nog iets bestellen bij mij. -
Show this post
verenakakerlake
Bereken anders of stop met verkopen, zoals zoveel andere gebruikers de afgelopen jaren hebben gedaan
Ja, er zijn er inderdaad al wat gestopt om deze reden, wat ik niet begrijp is dat sommige verkopers dingen verkopen van minder dan 5 euro, daar verlies je dus altijd geld aan , tenzij je je verzendkosten veel te hoog zet, maar ook op die verzendkosten wordt je dan weer extra belast. Het begint steeds moeilijker en moeilijker te worden. Ik denk dat er veel handelaars zouden verschieten als ze eens zouden kijken wat ze daadwerkelijk krijgen van Paypal bij een transactie, en daar al hun kosten eens zouden vanaf trekken.... -
Show this post
Cross-Tie-Walker
Wat ik niet begrijp is dat sommige verkopers dingen verkopen van minder dan 5 euro, daar verlies je dus altijd geld aan , tenzij je je verzendkosten veel te hoog zet, maar ook op die verzendkosten wordt je dan weer extra belast.
Ik heb af en toe best heel laag geprijsde dingen verkocht, maar ik ga er natuurlijk geen geld op toeleggen. Ik bereken op zijn minst de werkelijke verzendkosten, verpakkingsmateriaal, en dan nog wat opslag om de fees te dekken. Ooit iemand uit Australie gehad die een plaat van 1 euro kocht met 23 euro verzendkosten (zou nu waarschijnlijk al een stuk meer zijn). Als mensen de kosten te hoog vinden, jammer, dan maar niet, maar het moet me geen geld gaan kosten. Ik verdien er inderdaad vaak niet (veel) aan, maar dat hoeft ook niet, ik heb een baan waarvan ik leef. -
Show this post
arjen
Ik heb af en toe best heel laag geprijsde dingen verkocht, maar ik ga er natuurlijk geen geld op toeleggen. Ik bereken op zijn minst de werkelijke verzendkosten, verpakkingsmateriaal, en dan nog wat opslag om de fees te dekken. Ooit iemand uit Australie gehad die een plaat van 1 euro kocht met 23 euro verzendkosten (zou nu waarschijnlijk al een stuk meer zijn). Als mensen de kosten te hoog vinden, jammer, dan maar niet, maar het moet me geen geld gaan kosten. Ik verdien er inderdaad vaak niet (veel) aan, maar dat hoeft ook niet, ik heb een baan waarvan ik leef.
Het hoeft ook geen liefdadigheid te zijn. Check voor de grap eens je allerlaatste verkoop van iets onder de 5 euro. Kijk naar de som die je effectief krijgt van Paypal voor die transactie en trek daar je werkelijke kost van af voor de verzending en je verpakking. Kijk eens wat er nog over blijft. Veel mensen gaan in het negatief, daar ben ik zeker van. Want hoe hoger de verzendkosten hoe meer kosten, ook daar betaal je op, hoe raar het ook moge klinken.